0004430600 |
MOOC ABP02 (1ºed) |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
2/6/2024 - 1/7/2024 (60 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
MABP MOOC ABP02 (1ºed)
|
| |
Inscripció |
15/02/2024 - 31/05/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Un MOOC ABP-02 (Curs en Línia Massiu i Obert) que integra la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes) com a metodologia del curs. Formació sobre ABP a través de l ABP. És una proposta formativa avançada en aprenentatge basat per projectes. Es desenvolupa en l'entorn digital Odissea. En aquest curs, els participants milloraran una programació real de projecte per família professional per aplicar de manera pràctica els coneixements adquirits. A més, es posa un èmfasi especial en el perfeccionament de l'avaluació formativa i la coavaluació entre iguals, processos clau per promoure un aprenentatge reflexiu i crític. També es destaca la importància de desenvolupar la competència digital docent, capacitant els participants no només en l'aspecte tècnic sinó també en la pedagogia digital necessària per implementar aquestes metodologies de manera efectiva. Per últim, es treballa la comunicació dels projecte com a estratègia d'aprenentatge i les possibilitats de treballar conjuntament amb altres mòduls.
|
| |
Objectius |
Apropar al professorat d FP metodologies docents on hi ha un veritable treball per part
de l alumne per aprendre i fer significatius els coneixements.
Aplicar aquestes metodologies a activitats relacionades amb l àmbit laboral.
Millorar la competència comunicativa del professorat en la programació de l'aprenentatge basat per projectes per a ensenyament professionalitzadors.
|
| |
Continguts |
Marc de treball:
Per què treballar per projectes / ABP
Paradigma competencial; competències transversals.
Taller exemple de projecte
Fases de l ABP
Llenç del treball per projectes. Canvas de generació d idees.
Metodologia
ABP – Mòduls – Ufs – RAs
Enunciat de projectes
Definició de tasques avaluatives i temporització
Autoavaluació i coavaluació
Competències transversals
Coordinació entre el professorat
|
| |
Observacions |
|
| |
Avaluació |
Els assistents hauran d entregar documentació referent a la planificació i disseny d activitats d aula centrades i programades amb ABP.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de la durada de l'activitat
Fitxa i resolució d'una activitat aplicable a l'aula
|
| |
E-mail |
fpformacio@xtec.cat
|
| |
|
|